A koraszülések aránya hazánkban 9%, ez évente nagyjából 8500-9000 koraszülött babát jelent, közülük több mint 6000 intenzív koraszülött osztályon (PIC) kezdi meg az életét. Dacára a koraszülés területén elért óriási fejlődéseknek, hazánkban ezen a téren van még tennivaló főleg a prevenció és a kezelés területén. Az esetek harmadában nem lehet tudni, mi váltja ki a koraszülést, a fennmaradó részben az anyai és magzati betegségek, az anya életkora (18 év alatt és 40 év felett magasabb a kockázat), az ikerterhesség, terhességi cukorbetegség, magas vérnyomás, húgyúti fertőzések, korábbi koraszülés, a stresszes életmód, a rossz szociális és higiénés körülmények, a dohányzás, az alkohol- és drogfogyasztás játszhat szerepet.
A Koraszülöttekért Országos Egyesület (KORE) az egyik legjelentősebb koraszülött babákat és szüleiket támogató nonprofit szervezet, amelynek fő célkitűzése a koraszülésben érintett családok megsegítése, elsősorban információk nyújtásával és a sorstársi közösség erejével.
„Kiemelt feladatunk a korai fejlesztés fontosságának hangsúlyozása, a hátrányos megkülönböztetés és társadalmi megítélés leküzdése, és nem utolsósorban a koraszülött osztályok támogatása ruha-textil és műszer-adományokkal. – mondta Földvári Nagy Zsuzsanna, az Egyesület elnöke. – Nagyon örülünk a P&G és a Rossmann közös kezdeményezésének, és tudjuk, hogy az összegyűlt adomány segítségével sok édesanya és koraszülött kisbaba életét tehetjük biztonságosabbá, könnyebbé és szebbé.”
„A június 30-ig tartó kampány során a Pampers a Rossmannban megvásárolt Pampers pelenkák értékének 1%-ával támogatja a Koraszülöttekért Országos Egyesületet. Bízunk benne, hogy a 3 hónap során összegyűlt adományból a leghatékonyabb és legszükségesebb támogatást nyújthatjuk a sok törődést igénylő koraszülött kisbabáknak és szüleiknek.” – tette hozzá Balogh-Simon Zsófia, a P&G babaápolási kategóriájának menedzsere.
Egy nagyvállalat ma már nem kerülheti meg ezt a témát, hiszen amilyen nagy súlya van egy vállalatnak az emberek, a gazdaság életében, épp olyan fontos a részvállalása társadalmi ügyekben.
„A Rossmann célja, hogy CSR tevékenységével olyan értékeket, ismereteket, információkat nyújtson, melyek hosszú távon hatást gyakorolnak a társadalomra vagy a társadalmi csoportok egy részének jóllétére, életminőségére. – közölte Kadlok Nelli, a Rossmann PR menedzsere. – A Rossmann az üzleteiben 2018. április 3. és június 30. között megvásárolt Pampers pelenkák értékének 1%-ával egyenértékű sajátmárkás terméket biztosít a Koraszülöttekért Országos Egyesület számára, ezzel támogatva a koraszülött kisbabák mindennapjait.”