A világ változását kénytelenek vagyunk elfogadni, és megpróbálunk ahhoz alkalmazkodni, hiszen élnünk kell. Sőt a lehető legjobban kell élnünk, de nem mindennel tudunk együtt változni. Vagy mi gyorsulunk fel, vagy a körülöttünk lévő történések.
A koronavírus idején megtapasztalták a gyerekek, a szüleik és a pedagógusok is a digitális oktatás előnyeit és hátrányait. Talán most döbbentünk rá igazán arra, hogy a XXI. századi gyerekek már igazán a digitális generációk közé tartoznak, azonban az iskolák még nem mindig tudnak megfelelően haladni az újulással, így az nincs összhangban.
Sokat fejlődött az utóbbi évtizedekben, vagy akár csak években mérve is a tudomány, a technika. Az ember létrehoz számos gépezetet azért, hogy le tudja küzdeni saját korlátait. Azt, amelyet önerőből nem képes megoldani, kütyükkel valósítja meg. Míg ezen a síkon hatalmas a fejlődés, ugyanez az oktatás átalakítása nem megy ilyen gyorsan.
Ahogy mondani szokták, a mai gyerekek már beleszoknak a kütyük kezelésébe, azzal a kezükben kelnek és fekszenek. Természetesen ez hatással van a gyerekek fejlődésére is, egyre többüket diagnosztizálnak valamilyen teljesítményzavarral, nehezebben illeszkedhetnek be társaik közé. Amíg a technikai fejlődés gyorsul, addig azonban a gyerekek képességei kevésbé igazodnak az iskolai elvárásokhoz.
A digitális oktatás egy lépés volt a mai gyerekekhez való igazodáshoz az iskolai életben.
További érdekességekért kérjük, keressétek fel Facebook oldalunkat!